Wedstrijdverloop

Zaterdag:

Zaterdag wordt er nog geen wedstrijd verreden, maar de baan zal wel open zijn voor mensen die willen gaan trainen.
Tijdens het trainen is de baan open voor iedereen ten alle tijden. Let wel op, rijdersstelling vol = vol, er geld hier een maximum van 10 personen (tenzij in goed overleg met de aanwezige beheerders anders besproken).
Tijdens het vrij rijden is er geen baaninzet, vrijwillig baaninzetten nadat je gereden hebt is wel hoffelijk.

Zondag:

Inschrijving:

Zorg dat je zondag ruim op tijd bent zodat je jezelf kan inschrijven voor de wedstrijd. Controle op juistheid van transpondernummer is voor verantwoordelijkheid van de deelnemer.

 Rijdersbriefing:

Belangrijke of afwijkende punten worden aangekondigd. Wees aanwezig en luister aandachtig naar de briefing.

Warm-up heat:

Gestart wordt de wedstrijd dag met een warm-up heat. Het doel van de warm-up heat is de rijder te laten wennen aan de baan en zijn auto afstelling te testen en te checken. We racen nog niet, gun elkaar de ruimte en tijd. Behalve wennen aan de baan wordt ook direct de procedure doorlopen zoals deze ook tijdens de kwalificaties plaats vind.

De trainingsheats duren 5minuten. Alle auto's worden opgesteld IN DE PITS. Pas na vrijgave door de wedstrijdleiding mag er vertrokken worden vanuit de pits. De wedstrijdleiding zal met gelijke tussenpozen auto's uit de pitsstraat laten vertrekken. Vermijd gebruik van de pitsstraat, enkel benutten als het belangrijk is (zender afstellen oid). Er wordt niet gesleuteld in de pitsstraat. Enkel een mechanic mag aanwezig zijn naast de pitstraat, toeschouwers horen hier niet thuis. Ook de mechanics houden de pitstraat vrij.

Na deze heat de wagen plaatsen op de daarvoor aangewezen plek en DIRECT baaninzetten. Ook indien je niet meegereden hebt aan de trainingsheat dient je wagen op de aangewezen plek te zijn ingeleverd en ben je VERPLICHT baaninzet te doen. Alle rijders uit de heat welke baaninzet moeten doen zijn verplicht aanwezig te zijn bij de baan. Ook als je geen vaste baanpost hebt (ivm vervanging van een baanpost bij eventueel letsel.)

Kwalificatie heats: 

Gedurende het eerste deel van de dag rijden we 3 kwalificatie rondes. Van deze 3 zullen de 2 besten tellen voor de indeling van de finales. De kwalificatie heats duren elk 8 minuten. Net zoals bij de warm-up heat worden de auto's opgesteld IN DE PITS. Pas na vrijgave door de wedstrijdleiding mag er vertrokken worden vanuit de pits. De wedstrijdleiding zal met gelijke tussenpozen auto's uit de pitsstraat laten vertrekken. Uw tijd gaat pas in van zodra u over de tellus heen rijdt. In welke positie je uit de pits wordt gestuurd heeft geen belang. Kwalificatie is een race tegen de tijd. Concentreer je op je eigen rondetijden en laat snellere rijders langs.

Na de kwalificatie heat de wagen plaatsen op de daarvoor aangewezen plek en DIRECT baaninzetten. Ook indien je niet meegereden hebt aan de kwalificatie ben je VERPLICHT baaninzet te doen. Alle rijders uit de heat welke baaninzet moeten doen zijn verplicht aanwezig te zijn bij de baan. Ook als je geen vaste baanpost hebt (ivm vervanging van een baanpost bij eventueel letsel.)

Opstellen ranglijst kwalificatie heats:

Om vervolgens alle rijders in te delen in finales zullen we gebruik maken van het puntensysteem. Na elke kwalificatie reeks worden alle tijden gerangschikt van snel naar langzaam. Uit deze ranglijst wordt de snelste rijder beloont met 1 punt, de 2de snelste rijder krijgt 2 punten en zo verder. We rijden 3 kwalificatie reeksen, hier worden je 2 beste van getelt. Wie na deze reeksen het minst aantal punten heeft gescoord zal bovenaan staan in de totale ranking. Uit deze ranking worden dan de finales op gedeeld. De eerste 10rijders gaan in finale A, rijder 11-20 gaan in finale B en zo verder.

Finales

De finales worden verreden volgens A-B-C Finale systeem. Elke finale duurt 20minuten en doorstoten naar de volgende finale is niet mogelijk.
Voor de start van de finale worden alle auto's opgesteld IN DE PITS. De wedstrijdleiding zal rijder per rijden naar zn startplaats roepen. Rijden naar je startplaats doe je langzaam en voorzichtig, er kunnen nog baaninzetter over de baan stappen richting hun post ! Als alle rijders op hun startplaats staan zal er worden afgeteld en is de race gestart voor 20 minuten.

Na de finale heat de wagen plaatsen op de daarvoor aangewezen plek en DIRECT baaninzetten. Ook indien je niet meegereden hebt aan de finale ben je VERPLICHT baaninzet te doen. Alle rijders uit de heat welke baaninzet moeten doen zijn verplicht aanwezig te zijn bij de baan. Ook als je geen vaste baanpost hebt (ivm vervanging van een baanpost bij eventueel letsel.)

Prijs uitrijking:

De dag sluiten we af met de prijsuitrijking, waarbij alle top3 rijders uit elke finale naar het podium gevraagd worden om hun trofee in ontvangst te nemen.
Indien je top3 bent gefinished in je finale gelieve je auto mee te nemen voor de foto. Andere rijders die het podium niet hebben gehaald worden gevraagd om toch te blijven en aanwezig te zijn bij de prijsuitrijking.

Volgende wedstrijd



Sponsors